top of page

שווקי כריסטמס ואווירת חג המולד בצפון איטליה


קדימה לדולומיטים האיטלקיים - דרום טירול - אלטו אדיג'ה שווקים, עיירות, מלונות מומלצים ומסלולי הליכה קלים בשלג.




אחד היעדים השווים ( טוב, אני אומרת את זה הרבה..) שהיינו בהם בכריסטמס, הוא צפון איטליה בואכה דולומיטים. הרבה מאיתנו מחכים ממש לחורף שיגיע, להוציא מעילים ואין כמו שווקים ונוף מושלג, יחד עם ספא ואוכל טוב להנעים את אווירת דצמבר. לדולומיטים אפשר להגיע בטיסות לכמה יעדים : ברגמו, ונציה, ורונה - כמובן תצטרכו לראות מה הם המחירים, מרחקי נסיעה, כמה ימים יש לכם לחופשה , בדיקות קורונה וכיוצא בזה.


חשוב לשים לב מעבר לתקנות הקורונה, להזמין רכב ולוודא את האופציה לנהיגת שלג. זה כמובן באחריות חברת ההשכרה, אבל קחו בחשבון שתהיה את האופציה לגלגלים מותאמים, ציוד שלג אם תרצו לטייל ( הכי נוח עם מקלות הליכה נורדיים, עוזר לצעידה בשלג וכמובן רצוי נעליים או מגפיים טובות שלא מחדירות מים).


נקודה נוספת חשובה , נהיגה באיטליה: אין כמעט מישהו שחוזר בלי קנסות מאיטליה. שימו לב לשילוט של המהירות המותרת, שימו וייז, תהיו ערניים. וגם לגבי חניות בערים, אם כתוב רק באיטלקית, תתרגמו ותקפידו. הקנסות גבוהים.


נחתנו בברגמו ומשם יצאנו לדרך.


נקודה ראשונה: העיירה בולזאנו. כמה שהיא יפה ובחג המולד בכלל. הזמנתי מלון עם מרפסת לעץ חג המולד הגדול בכיכר המרכזית, כן זה אומר שמוקדם מאוד בבוקר, הגיעו בעלי הדוכנים לארגן הכל ויכולתי מהמרפסת שלי לראות איך לאט לאט הרחבה מתמלאת והדוכנים מתמלאים במזכרות, עבודות אמנות, אוכל ועוד. מבחינתי זה היה נהדר. וכמובן בלילה יש עץ פרטי מואר בערך בגובה של המרפסת. נעים לטייל בעיירה, גם בלי חג המולד, יש הרבה אופציות והיא כל כך יפה עם הרקע של הרי הדולומיטים.





נקודה שנייה : רכבל - סופרבולזאנו, קוללבו COLLALBO

תוכלו להגיע לרכבל המרהיב של רנון RENON, מתחיל בבולזאנו. עלייה עם נוף משגע, בעיקר שכבר ההרים מושלגים, בנקודת העצירה אפשר לקחת רכבת לקוללבו - אנחנו לקחנו והייתה חוויה מושלמת. שבו כמובן ליד החלון ותהנו מנוף מטריף, עד שתגיעו לעיירה ותוכלו לטייל בנחת, להיכנס למסעדה טובה ולחזור באותה דרך עם הרכבת. חשוב מאוד !! קחו בחשבון את הרכבל האחרון שיורד לבולזאנו, אל תפספסו אותו...








נקודה שלישית : לאגו די ברייס


לאגו די ברייס יפה בכל עונה, אבל להגיע בחורף, זה להיכנס לתוך גלויה. מלון ברייס המפואר צופה אל האגם הקפוא, מחוץ למלון ישנם דוכני מזון ויין חם ועל הקרח ניתן לעלות ( בתשלום), על כרכרה עם סנטה קלאוס. וויתרנו, אבל כן עשינו טיול על השלג...והנוף וואו. תוכלו גם לשתות קפה ( יקר) במלון, לטייל סביב האגם ובתכלס פשוט להנות מהיופי הזה. בגדים חמים, ממליצה להביא ביגוד טרמי שיהיה איתכם וגם בגד ים למלונות הספא, או מלונות עם בריכה מחוממת.





נקודה רביעית : לאגו די טובל


בזמן שאנחנו הגענו, לאגו די טובל היה קפוא למחצה. כל העצים היו בצבעי שלכת וזה היה מראה מרהיב, ממליצה לצאת לטיול סביב האגם, תלוי כמובן מזג אוויר. יש הרבה מסלולים לבחירה, תבדקו קודם אפילו במלון שלכם.





נקודה חמישית : מראנו, כרמים ומעיינות חמים


מראנו, תוכלו להגיע למעיינות החמים בין המוכרים. אנחנו הגענו והיה עומס מאוד גדול, אז וויתרנו הפעם, אבל טיילנו באזור, כרמים ויופי טוסקני.





המלצות למלונות בצפון איטליה, מוזמנים כמובן לפנות בפרטי ולבקש שאעזור לכם בתכנון החופשה והמלצות על מלונות , בהתאמה אישית לחופשה שלכם. ** גילוי נאות: במידה ותזמינו מהקישורים שמופיעים כאן, אני אקבל עמלה צנועה ואתם תשלמו בדיוק את אותו הסכום, אם הייתם מזמינים ישירות. ( תוכלו לבדוק כמובן). ותודה מראש.













פוסטים אחרונים

הצג הכול
Tropical Leaves
bottom of page