top of page

חופשת חג המולד - כריסטמס באירופה

כמה המלצות נוצצות במיוחד, כנסו לפוסט לקרוא



 

המלצות כלליות לחופשת כריסטמס אירופאית:


איזו עיר לבחור ? האפשרויות רבות , אני ממליצה לבצע חיפוש בסקייסקנר skyscanner עם התאריכים הרלוונטיים ולכתוב everywhere, כך תקבלו מספר אופציות עם מנעד מחירים ותוכלו להתחיל להתלבט. כמובן שניתן ישר להכניס את העיר שתרצו ולעשות השוואה. אני אתן לכם כמה אופציות כדוגמת: פריז, חבל אלזס, לונדון, פראג, צפון איטליה דולומיטים, בודפשט, וינה, ברלין ואתם כמובן תוכלו להיות יצירתיים.


תאריכים: ברוב המקומות, אווירת החג, כולל שווקים וקישוטים מתחילה לקראת סוף נובמבר 25.11 ונמשכת עד ערב השנה החדשה 31.12, אבל כמובן חשוב לבדוק בכל עיר, בכל שנה, מה הם התאריכים הסופיים.


טיפ חשוב: בערב חג המולד 24.12 בדרך כלל החנויות, מסעדות ואטרקציות פתוחות חצי יום, בתאריכים 25.12 סגור ולעיתים גם ב 26.12, אני מעדיפה לא לטוס בתאריכים אלו. מצאתי כי תחילת דצמבר זה אידיאלי.

מזג אוויר: קר ברור. תגיעו מצוידים עם מעילים, כובעי צמר, כפפות, צעיף, נעליים טובות וגרביים חמות, מי שממש סובל מקור, תביאו איתכם ביגוד תרמי ( יש ביגוד דקיק ומחמם ברשת קולומביה, או דקתלון).


רכב: יש מקומות, כמו בצפון איטליה – דולומיטים, שתדרשו בגלגלים מותאמים לשלג ושרשראות, חשוב לוודא מול חברת השכרת הרכב. אם תרצו, יש לי לינק הנחה ( 17%) להזמנה דרך שלמה סיקסט ואם תצטרכו עזרה נוספת דרך נציג שירות, אנא כתבו לי ואני אקשר אתכם.


לינק להזמנה :


הערה נכונה לחורף הנוכחי 2022 – עקב המלחמה רוסיה -אוקראינה ומשבר הגז, אשר משפיע כמובן על כל אירופה, ייתכנו שינויים בדוכני החג, באטרקציות מוארות וכיוצא בזה. המדינות נערכות לחסכון בחשמל, בחימום, תאורה מיוחדת, מופעים אורקוליים וכיוצא בזה. אנא בדקו היטב את שעות הפתיחה, תגיעו מאובזרים בביגוד חם ומוכנים לשינויים.



 

צרפת – חבל אלזס


טיסות : אפשר לטוס לבאזל או באדן באדן ( אופציות נוחות, אבל יש כמובן עוד אפשרויות).


רכב: כמובן שממליצה לשכור רכב, בכדי לטייל בין הכפרים, שווקי החג, היקבים ומלונות הספא.


המסלול: מצרפת כתבה שהכנתי על הטיול שלנו, חשוב לומר כי חילקנו את מקומות הלינה ואהבנו מאוד הן את הכפרים הקטנים יותר, הן את קולמר colmar ובהחלט את שטרסבורג strasbourg המפליאה בקישוטים ואווירת החג.





 

צרפת - פריז


תוכלו להיכנס לפוסט שהכנתי על חופשת חג המולד בפריז .




 

אנגליה - לונדון


לונדון יפה תמיד ובמהלך הכריסטמס היא הופכת נוצצת ומוארת. בהתאם לפופולאריות שלה, עולים גם מחירי הטיסות ובתי המלון. ככל שתקדימו להזמין, כן ייטב.

הרחובות מקושטים, החל מאוקסופרד שכולם מכירים ( רחוב ראשי לחובבי הקניות ) והמשך ברחובות צדדיים, המכוסים בשרשראות תאורה, קישוטים והרבה אווירה ברחובות. תוכלו לעבור בין מספר שווקי חג בעיר, הגדול בינהם והכולל גם לונה פארק והרבה אקשן, הוא winter wonderland, שווה ללכת אפילו רק בשביל האווירה.


תוכלו גם לעבור בכיכר לסטר lester , בה יש בדרך כלל שוק כריסטמס, עם דוכנים, יין חם, מאכלים מקומיים, בגדים חמים, חפצי אמנות ומזכרות.


כל החנויות מקושטות בהתאם, חלונות ראווה חגיגיים ומרשימים, כלבו ההרודס herods ועוד, ממליצה אפילו לעלות על אוטובוס הקומותיים האדום ולעשות סיבוב בעיר, לראות את האורות ולהרגיש את האווירה. כמובן, אין כמו הליכה ברגל בין האזורים השונים, רק קחו בחשבון נעליים נוחות ולבוש ״שכבות בצל״, כי בתוך החנויות והמסעדות ממש חם.


במידה ותהיו בחג עצמו בעיר, כאשר הכל סגור, קחו טיפ ממני וסעו לאחד הפארקים הפתוחים של לונדון, כדוגמת המפסטד היט hampstead heath, שם תוכלו לפגוש משפחות מקומיות יוצאות לטיול בחג. חוויה.


מספר המלצות למלונות, דרך קישור שלי ( גילוי נאות : במידה ותזמינו דרך הלינק שלי, לכם לא יהיה הבדל במחיר ואני אקבל עמלה צנועה מבוקינג).


רשת מלונות בוטיק – חשוב לבדוק את גודל החדר ( מנסיון במלונות בוטיק בערים אירופאיות) וכן האפשרות שעולים במדרגות לחדר.



מלון מעוצב רשת מליה – מיקום טוב



מלון בלייקס





 

צפון איטליה – דולומיטים


טיסות : אפשרי למילאנו או לברגמו ( בדרך כלל בחורף לא יהיו טיסות מישראל לפירנצה, ונציה או בולוניה – אבל תמיד תבדקו ליתר בטחון). אנחנו טסנו לברגמו ומשם המשכנו לדולומיטים. במידה ותטוסו למילאנו, אומנם זמן הנהיגה ארוך יותר, אבל תוכלו להנות גם מכריסטמס במילאנו בירת העיצוב.


רכב : ברור שצריך ומותאם לשלג.


ציוד: ציוד מותאם להליכה בשלג, נעליים טובות אטומות למים, ממליצה על מקלות נורדיים ( מקלות הליכה) – תראו את כל המטיילים האירופאים בכל הגילאים עם מקלות הליכה, תרמיל גב נוח.


לינה: ממליצה מאוד על בחירה של מלון ספא מפנק, כך שתוכלו להנות מבריכה מחוממת וספא, כאשר בחוץ הכל מושלג. אנחנו לקחנו לילה אחד בבולזאנו היפה, עם מרפסת ישירות לכיכר המרכזית של שוק חג המולד, לא כולם יאהבו את זה, אבל נהנתי לישון עם עץ כריסטמס ענק בחלון ולראות בבוקר את כל ההתרחשות בבנייה והתארגנות של השוק. מקום לינה נוסף כבר היה באזור אגם ברייס lago di bryce ואגם טובל tovel, שכלל ארוחת בוקר , ספא מפנק ונופים משגעים וכמובן חנייה נוחה ליד המלון.


טיפ: הדולומיטים נמצאים במחוז דרום טירול sud tyrol, כך שהשפות המדוברות הן בעיקר גרמנית ואיטלקית, קחו בחשבון שרבים לא ידברו באנגלית ועל כן תאלתרו בעזרת גוגל טרנסלייט. האוכל דומה יותר לאוסטריה ולא לאיטליה וכדאי מאוד להזמין מקום במסעדות לארוחות ערב. ממליצה לוותר על נהיגה בשעות החושך, בוודאי אם מושלג וגשום, תבדקו מה קרוב למלון ותיערכו בהתאם.

מספר המלצות על מלונות :

בולזאנו – בית עתיק ששופץ, מיוחד מאוד. חשוב לשים לב שאין מעלית ! ויש כמה קומות של מדרגות.



מלון בוטיק משגע בדולומיטים.





 

צ׳כיה – פראג


אין צורך כמובן ברכב, תוכלו לטייל לרוב המקומות ברגל, או בתחבורה ציבורית. קר מאוד בדצמבר, תגיעו עם ביגוד מתאים.

יש הרבה מאוד שווקי כריסטמס בעיר, בכולם תוכלו למצוא יין חם muld wine, בירות זולות, מרק , מזכרות ומתנות ועוד. חשוב לבדוק לפני כן, את שעות הפתיחה של הירידים והמיקומים, השוק הגדול הוא בכיכר המרכזית ליד השעון האסטרונומי.


טיפ ממני: לעלות לגג של מגדל השעון ביום הראשון להגעתכם, לתצפית על העיר, אני אוהבת להתחיל את החופשה במבט על על העיר, הבניינים, מקומות שרוצה לבקר ומרחקים. אנא היו עירניים לתיקים שלכם, ככל שיותר צפוף, כך הסיכוי לגניבות גדול יותר, רצוי תיק קדמי או על הצד ולא תיק גב, לא להשאיר טלפונים, מצלמות, ארנק על שולחן | כסא וכיוצא בזה.


מלון מודרני בעיר העתיקה



מלון מעצבים – במיקום טוב






 

אוסטריה – וינה


וינה נחשבת לאחת הערים היפות באירופה ובחג המולד בכלל. אחרי שצפיתי לאחרונה בסדרה ״הקיסרית״ ( נטפליקס) , אז בכלל בא לי לחזור שוב, לבקר בארמון שנבורן ולטייל ברחובות. בכל מקרה, תוכלו להנות משווקיי כריסטמס תוססים, יין חם כמובן, מאכלים אופייניים לאוסטריה, מזכרות והרבה אווירה נוצצת.


מלון שטפני - הסטורי



מלון מעוצב וחדשני – יש גם בר על הגג וספא





לתכנון חופשה בהתאמה אישית בכל אחד מהיעדים, או במקום אחר, מוזמנים לשלוח לי הודעה.


ובכל מקרה, מאחלת לכולנו חופשות מהנות, טיסות קלות ללא איחורים, הגעה של כל המזוודות בזמן והרבה חוויות .


שלכם, מירב.


פוסטים אחרונים

הצג הכול
Tropical Leaves
bottom of page