top of page

חופשה באיחוד האמירויות - דובאי

מחפשים לאן לטוס בחורף הישראלי ? הנה יעד עם מזג אוויר מושלם.





רקע כללי : דובאי היא אחת משבע האמירויות, המרכיבות את איחוד אמירויות המפרץ הפרסי. עיר תוססת, מודרנית משלבת ישן עם חדש ומאפשרת חופשה מגוונת מאוד. כדאי להגיע לטיול בחורף שלנו, קרי מאוקטובר- נובמבר ועד מאי, משום שבתקופת הקיץ, המעלות מטפסות גם עד ל 50 מעלות צלזיוס.

ניתן לשלב חופשה בדובאי, יחד עם ביקור בבירה אבו דאבי, שגם בה יש הרבה מאוד מה לראות.


ישנן טיסות ישירות גם לדובאי וגם לאבו דאבי. המרחק בינהן ברכב | הסעה, הוא כשעתיים, כך שתוכלו לבחור את יעד הטיסה על פי המחיר ולשלב בין שתיהן. ישנן חברות ישראליות שטסות לשם ואנחנו טסנו בפליי דובאי fly dubai – חברת הבת של האמירויות emirates . היום אין צורך בויזה .

כן יש צורך באישורי קורונה ( נכון לאוקטובר 22). כנסו לאתר הרשמי של האמירויות לצורך קבלת כל הפרטים המעודכנים. https://u.ae/en/information-and-services/justice-safety-and-the-law/handling-the-covid-19-outbreak/travelling-amid-covid-19/travelling-to-the-uae


מנהלות :

מבחינת רכב, בדובאי עצמה אין צורך, אבל כדאי לדעת שהמוניות יקרות מאוד, עדיף להשתמש ב uber או careem וגם התחבורה הציבורית נוחה. למי שמשלב עם אבו דאבי ושוכר רכב, שווה לשקול להשאיר אותו בדובאי וכך לחסוך עלויות. רק לוודא שיש חנייה במלון שלכם, או סידורי חנייה בתנאים נוחים.

טלפון – אנחנו רכשנו סים מקומי בשדה התעופה. אפשר לבחור באופציה של תוכנית מהארץ, או סים דיגיטלי אחר. כדאי לדעת ( כמובן יכול להשתנות) שאין לקיים שיחות וידאו בדובאי, אז חשוב שכן תהיה לכם אפשרות לשיחות טלפון.

המטבע הוא דירהאם – תחליפו בנתב״ג או במלונות מסודרים. החופשה בדובאי לא זולה, קחו בחשבון ( כמובן תלוי כמה אטרקציות סוגרים ואיפה אוכלים). אבל משום שזו לא עיר שאפשר לחרוש ברגל, התחבורה עולה לא מעט כסף, ארוחות , קניות וכיוצא בזה.

בטחון אישי – מאוד בטוח להסתובב ברחובות , לפחות באזורים התיירותיים, אבל..חשוב מאוד להקפיד על חוקי המקום. אסור לצלם אנשים בכלל ברחוב ובטח ובטח לא את המקומיים ונשים, אסור לצלם מקומות ממשלתיים וציבוריים, היו עירניים לנושא הזה. מותר להתלבש רגיל, שימו לב במסגדים תלבושת צנועה ובשווקים גם מומלץ.



אטרקציות :


דובאי היא מלכת האטרקציות, כך שתצטרכו מראש לבחור מה עושים ומה משאירים לפעם הבאה. ישנן אטרקציות שפתוחות רק בחורף, כאשר נעים יותר, חשוב לתכנן הכל ולבדוק לפני רכישת כרטיסים, בכדי שלא תגיעו לחינם.

אתן רשימה חלקית של אטרקציות שממליצה, חלקן הספקתי וחלק יחכו לפעם הבאה. אני קראתי לדובאי ״וגאס בטרפת״.

גלובל וילאג׳ global village - הכפר הגלובאלי. המקום בנוי כמו פארק קטן של דיסני ( סטייל אפקוט), ביתנים של מדינות העולם, מוזיקה וצבע, דוכני מזון, הופעות רחוב והכל בשואו רציני. מבחינתי מומלץ, בטח למשפחות. אבל מאוד מסחרי קחו בחשבון. יש כמובן גם המון דוכני מזכרות של כל העולם.




בורג׳ חליפה burj, המכונה גם בורג׳י. – לכאן ממליצה בחום להזמין כרטיסים מראש, כאשר אנחנו הגענו, לא היה מקום פנוי באף אחד מהימים ולא הגענו בחג...אז לא הייתי בראש המגדל ואומרים שתצפית מדהימה, כן תפסנו אותו בכמה זוויות מחמיאות ביום ובלילה. את מופע המזרקות בלילה אל תחמיצו, שואו מטורף. ואם אפשר תגיעו מוקדם או תזמינו מקום במסעדה | בית קפה, המשקיף על המזרקות, כך שלא תצטרכו להידחק עם שאר התיירים ותוכלו להנות מהמופע יחד עם קולינריה טובה.




קניון דובאי dubai mall – חובבי העיצוב התפקדו !!! ומדוע אני כותבת קודם כל חובבי העיצוב ולא השופינג ? כי שופינג יש בעוד מקומות ולא בשביל זה באים לדובאי ( לדעתי), אבל הקניון הזה מעוצב בסטייל מיוחד, עם חנויות ומותגים מכל העולם, כדוגמת : pottery barn אולי החנות האהובה עליי מניו יורק ( היום בטוח יהיו לי עוד כמה ), אנתרופולג׳י anthropology המעלפת, רשתות בתי קפה ומאפיות מפריז , לונדון וטורקיה, בקיצור שווה רק בשביל להסתובב ולראות.





קניון האמירויות – בעיניי פחות מוצלח מקניון דובאי, יש האומרים שהמחירים בו יותר טובים, לא לגמרי בטוחה בזה. האטרקציה אשר שווה הגעה למעוניינים, היא אתר סקי אמיתי בתוך הקניון. אטרקציה יקרה, אבל מי שהיה מאוד נהנה. אין ספק שזו עיר האפשרויות הבלתי מוגבלות.

תערוכת אקספו דובאי expo ( חשוב להדגיש שהתערוכה היתה חד פעמית והיא איננה פעילה יותר) - אחת הסיבות שנסענו לדובאי במועד הזה, היתה לבקר בתערוכת האקספו expo. ואם תשאלו אותי, זה היה וואו אחד גדול. הייתי שמחה להישאר לפחות עוד יום, אבל אין מה לעשות, אי אפשר הכל. אקספו דובאי 2020 , בעצם התקיימה ב- 2021 בגלל הקורונה ועמדה בסטנדרטיים קפדניים של תערוכה בינלאומית יוצאת דופן וגם בסטנדרטים של קורונה. בתערוכה ישנם ביתנים של מדינות העולם, כל ביתן מושקע עם מיצגים, מופעים תלת ממדיים, סרטים ומה לא בעצם ? טיול סביב העולם במקום אחד. חשוב לציין, שלביתנים המושקעים במיוחד יש תורים ארוכים מאוד, כמעט בכל שעות היום, קחו בחשבון. מבחינתנו וגם מכל הביקורות שקראתי, ביתן יפן היה נאמבר 1 באקספו וכן, לקחנו החלטה ועמדנו כשעה וחצי בתור. אולי יותר...הכל בטכנולוגיה מתקדמת ויצירתיות שאין לי מילים. עברנו בעוד כמה ביתנים, גם של ישראל כמובן, ארצות הברית, מרוקו, ערב הסעודית ועוד ועוד. הנוער שלנו היה מאושר והיו מוכנים גם להישאר שם עוד יום לפחות...

האקספו הבא יהיה בין 2025 expo japan 2025 – רק אומרת !!! הלוואי ואהיה גם שם.





סיורים מדבריים - נתחיל מספויילר : המדבר הערבי הוא משגע !! זה לא מדבר סהרה, אבל מזכיר מאוד את הנופים והדיונות והנופים. לעמוד שם בחולות האינסופיים בשקיעה, זו באמת מתנה של הטבע ושל הרגע.

אבל אזהרה : למי שלא חובב אקסטרים פסיכי שעושה גם דפיקות לב וגם בחילות, לכו על אופציה מתונה להגיע למדבר, סיור מודרך כלשהו, או הגעה עצמאית לנקודות יפות. וותרו על טיולי הג׳יפים התיירותיים, שנועדו גם לתת לנהגים אופציה להשתולל בצורה מטורללת על החולות ( לדעתי זה גם מסוכן) וגם באופן אישי, מאוד לא מהנה. מה שכן, העצירה באמצע המדבר הייתה מרהיבה, אז פשוט למצוא דרכים אחרות . לאחר הסיור נוסעים לאוהל בדואי גדול, לחאפלה מדברית, עם הרבה עשן נרגילות, רקדניות בטן, אקרובטים ופעלולי אש, אוכל כמו בטיול שנתי, אבל אם נכנסים לראש, אז יאללה בלאגן ושמח. לטעמי לא ממש נחוץ, אבל כל הסיורים שאנחנו היינו כללו גם את החאפלה, אז תבדקו מה האופציות.




אטרקציות נוספות : המסגרת – frame , גן הפרחים, מוזיאון העתיד future museum, שווקים, רובע העיצוב, מרינה ליד הים ותצפית הפאלם palm וזה רק חלק...

ואזור מקסים שאל תפספסו, בעיקר בלילה !!! blue waters island ההרגשה היא בין הליכה בחלל החיצון, משהו עתידני, לבין סיור במזרח הרחוק ( סינגפור) או ניו יורק, או הכל יחד. משהו מטורף, ממליצה לא לפספס. כאן גם נמצא הגלגל הענק london eye וגם המסעדה של גורדון רמזי, בה אכלנו ארוחת ערב ( וכמובן הזמנתי הרבה זמן מראש).

מי שמכיר את התוכנית של רמזי hk בכלל יעוף על המקום, אבל גם מי שלא. חוויה ולדעתי גם אוכל מצוין. יקר...





מלונות :


אנחנו ישנו במלון קרלטון דאונטאון, שהיה מאוד נוח לטעמי. גם המיקום קרוב מאוד לתחנת רכבת תחתית שבה נעזרנו לא מעט וגם החדר עצמו, היה מעין סוויטה מרווחת עם מקום לכולנו – 2 חדרי שינה, 2 מקלחות, סלון ופינת מטבח. ארוחות הבוקר היו מגוונות וטעימות ועל הגג, תוכלו למצוא בריכה לא גדולה ומסעדה. וכמובן נוף של בורג׳י.

כאשר טסנו היה לו ציון טוב, עכשיו הוא ירד מתחת ל 8 אז תחליטו אתם מה דעתכם וגם שווה להיכנס ולבדוק ובכל מקרה, המיקום היה נוח לטיולים בעיר. קישור להזמנה :



גם אזור הפאלם והמרינה הוא אזור טוב ללינה לדעתי, הסתובבתי שם גם ביום וגם בלילה ומאוד נחמד ובכל מקרה, גם משם צריך מוניות או תחבורה ציבורית או רכב. בדיעבד, נראה לי אזור יותר כייפי לישון בו, יותר רחוק מהמרכז...ויש גם ריזורטים ומלונות משפחתיים יותר.


מלון מומלץ ממש מול תצפית הפאלם : ( ארוחת בוקר טובה ומגוונת, חדר מרווח ונקי, בריכה פרטית על הגג וגם בריכה ליד החוף) קישור להזמנה :.




מלון נוסף מקסים - מרידיאן. קישור להזמנה :




( גילוי נאות - אשמח אם תזמינו מהקישורים שצירפתי, לכם זה מחיר זהה ואני מקבלת עמלה צנועה מבוקינג).


מסעדות :

השמיים הם הגבול בתחום הקולינריה, מסעדות מישלן, מסעדות שף, קונספט וכל סגנון שאתם אוהבים, תמצאו פה. שווה קצת להתפרע...וכמובן להזמין מראש ולברר מה ״קוד הלבוש״ dress code.

אנחנו התפנקנו במסעדה של גורדון רמזי hells kitchen https://www.gordonramsayrestaurants.com/gordon-ramsay-hells-kitchen-dubai/





עוד המלצות שוות במיוחד :

בודהה בר :


מסעדה הודית במלון מרידיאן :



ובינתיים, תמשיכו לטייל בארץ ובחו״ל ולאסוף חוויות לחיים.

נהיה בקשר, מירב.

פוסטים אחרונים

הצג הכול
Tropical Leaves
bottom of page