top of page

האלפים הצרפתים – לטייל בתוך גלויה



טיול אביב בשאמוני chamonix, מון בלאן mont blanc, העיירה אנסי annecy ומסלולי טבע



מידע כללי :


הרי האלפים הצרפתים, ממוקמים באזור גיאוגרפי יפהפה , הגובל במדינות שוויץ ואיטליה, חשוב לדעת שאזור זה מחולק למספר אזורי משנה - מחוזות ולכן חשוב ללמוד ולברר מבעוד מועד, באיזה אזור תרצו לטייל וכך לבנות את תוכנית הטיול הטובה ביותר.

אנחנו טסנו עם חברת איזי ג׳ט easy jet לג׳נבה, שם שכרנו רכב ונסענו ישירות לעיירה המדהימה ( אבל ממש !) שאמוני chamonix mont blanc. חשוב לציין שאנחנו הגענו לטייל במאי, סוף החורף תחילת האביב, ישנם מסלולי הליכה רבים שנפתחים רק בתחילת יוני , על כן חשוב לבדוק הכל מבעוד מועד. לנו האמת יצא רווח כפול, גם כמויות גדולות של שלג וגם פתיחת מסלולי ההליכה וזרימות מים חזקות. מרחקי הנסיעה אינם ארוכים יחסית ועל כן ניתן לתכנן טיול נינוח, שגם יקיף מספר אזורים מגוונים לטיול, כולל מסלולי הליכה בדרגות קושי שונות ( כמובן אם אתם בעניין של טרק מון בלאן TMB זו כבר התנהלות אחרת, מצרפת קישור לאתר הטרק).


/




מזג אוויר :


טיילנו בסוף מאי תחילת יוני, מבחינתי עונה מושלמת, חולצה קצרה וסוטשירט או פליז, היו ימים חמים שגם מכנס קצר היה עובד. חשוב להדגיש שבפסגת המון בלאן קר מאוד, יכול להיות 0 או פלוס כמה מעלות, תגיעו מצויידים עם מעילים, כובעי צמר, כפפות וכיוצא בזה.




התנהלות וציוד :


ממליצה מאוד למסלולי ההליכה להביא מקלות נורדיים ( מקלות הליכה), כל האירופאים המטיילים המנוסים, צועדים איתם – מקטן עד גדול. מומלץ לכל אחד 2 מקלות המותאמים לגובה שלו. הם מסייעים בכל סוגי ההליכה, אבל כמובן חשובים בעיקר למסלולים הארוכים, המורכבים יותר. גם לסובלים מבעיות ברכיים, הם יכולים לעזור. זה לא מוריד מחשיבותן של נעלי הליכה טובות, תרמיל גב למים ואוכל למסלול וכמובן להוריד אפליקציית ניווט, או לקחת מפה והסבר מפורט למסלול.

מבחינת ביגוד : בעונה הזו להגיע גם עם קצר וגם עם ביגוד חורפי, תזדקקו לכל הארסנל וכן קצת בעייתי להסתדר רק עם טרולי, אבל לשיקולכם.


מסלולים ואטרקציות :


עלייה לפסגת המון בלאן – איגולו דו מידי l'aiguille du midi בגובה 3842 מטר, כולל עמידה בתא שקוף תלוי באוויר the step in the void ...לא לסובלים מפחד גבהים קיצוני.


אטרקציה יקרה, אבל בעיניי המראות מהפסגה שווים כל מחיר וכל עמידה בתור. אפרופו תור: תזמינו מראש, אבל..במידה ומזג האוויר לא מאפשר עלייה לא מחזירים כסף, על כן, כדאי לבדוק את מזג האוויר יום יומיים קודם ואז לרכוש כרטיסים. עדיין תעמדו בתור לכניסה ( הרבה סבלנות), אבל לפחות יהיו לכם כרטיסים. קחו בחשבון שאם השמש זורחת ומזג האוויר נעים, התור רק מתארך...

הערה חשובה : העלייה הינה ב 2 רכבלים אשר מגיעים לגובה רב, 3842 מטר, קחו בחשבון שיש סיכוי שתסבלו מסחרחורת או תופעות אחרות מפאת הגובה הרב. לא מתאים למי שיש לו בעיות בריאות, תבדקו ותיערכו לכך מראש. ממליצה להביא בתיק תמרים או משהו מתוק , לשבת לנוח קצת בפסגה, לשתות מים ולהתאושש, לפני שעולים לתא השקוף. אני הרגשתי כאילו הכניסו אותי לתוך סרט של הנשיונל ג׳אוגרפיק, חלק מקאסט צילום, חוצמזה שהיינו מוקפים במטפסי הרים חטובים וגם מטפסות שנתנו לנו הדגמה בלייב לטיפוס מקצועי על המון בלאן. איזו חוויה !!





טיול בעיירה שאמוני, ברחובות, בתי קפה מתוקים עם מבחר מאפים, שוקולדים ולחמים טובים, שוק כפרי ביום שבת, שפע של ירקות ופירות, נקניקים וגבינות, חמוצים, לחמים, ממתקים מקומיים ועוד. הזדמנות מעולה לקנות צידה לדרך ולעשות פיקניק באחד מהמסלולים או הפארקים.




פארק הצבאים parc animalier de merlet – הנופים מהפארק הקסום הזה הם מטריפים, פארק רחב ידיים בו מסתובבים בחופשיות צבאים, יעלים, לאמות והכל בסביבה פתוחה וחופשית. שבו לשתות שוקו חם או קפה או יין, במסעדה אל מול הנוף, מבטיחה שזה יהיה שווה...

אזהרת מסע קטנה: ההגעה לפארק היא בעלייה תלולה מאוד ודי ארוכה, ישנם מספר חניונים לאורך העלייה, אשר פעמים רבות מלאים וגם הצעידה מהם איננה קצרה. המלצתי, אם כולכם בכושר מעולה, אז תעלו ברגל ( אנחנו עשינו את זה, למרות שהייתי מוותרת על חלק מהעלייה הפסיכית הזו), אבל ישנה אפשרות נוספת, שראינו שאנשים עושים : הנהג מוריד אתכם הכי קרוב שאפשר לכניסה וחוזר לחפש חנייה לבדו. ואכן, הוא יצטרך לטפס חזרה ברגל, אז תחליטו מי יורד ומי נשאר ללוות את הנהג... החניון הכי קרוב הינו חניון מונגש לנכים , אבל כדאי לדעת שגם ממנו יש עוד עלייה קטנה..




רכבת אדומה עולה ומטפסת להרים montenvers mer the glace. האם כדאי ? כרטיס הנסיעה לא מאוד יקר והדרך מיוחדת מאוד, מתפתלת לה במעלה ההרים, ומאפשרת לכם פשוט לנוח כ 20 דקות ולהסתכל החוצה אל הנוף, דרך חלונות הזכוכית הגדולים. בתצפית הביקור, ניתן לראות את הקרחון ( מר דה גלייס) ולהבין את משמעותה של ההתחממות הגלובלית ( עצוב), מנסיגתו של הקרחון. המסעדה במקום לא להיט ומתאימה בעיקר למשהו קטן אם חייבים . בזמן הביקור שלנו מערת הקרח היתה סגורה לשיפוצים. אבל הדרך בעיניי היתה שווה את הנסיעה.




מרחצאות חמים אולי היפים ביותר שהייתי בהם. QC TERME CHAMONIX



מסלולי טיול :


ג׳ורג׳ דו פייר - les gorges du fier



gorges de la diosaz ג׳ורג לה דיסואז





Annecy העיירה ואגם



מקום לינה:


אנחנו ישנו במלון נהדר בשאמוני ומשם התנהלנו בטיול כוכב, יחסית המרחקים לא מאוד ארוכים כפי שציינתי, אז מספיק מקום אחד לטעמי, במידה ואתם לא עוברים לעוד מדינות, או ממשכים לחלקים מרוחקים יותר בצרפת.


לינק למלון שלנו : לחצו כאן

חדר נוח ומרווח, פינות ישיבה ולובי מאובזר, מכונת קפה חינמית ומילוי מים חופשי, צוות הקבלה מאוד אדיב ושירותי וישמח לעזור בכל דבר. מבחינת חנייה – טיפ חשוב להזמין מראש מקום בחנייה השייכת למלון, בעיקר אם זה בסופש!




המלצה נוספת : במלון נמצאת מסעדת מישלן akashon שכמובן יש להזמין אליה מקומות מראש. המסעדה עצמה ממוקמת במסעדת המלון ( כלומר, את ארוחת הבוקר תאכלו שם..), כך שאין משמעות מיוחדת לעיצוב המקום. האוכל לטעמי היה טעים מאוד, המלצרים טרחו רבות בכדי להגיש לי מנות מישלניות צמחוניות והיין היה משובח. האמת הארוחה לא הייתה מאוד יקרה וגם משפחתית אינטימית כזו. כמובן שזוכים לקבל גם מנות ביניים קטנות, בין מנה למנה....





אופציה למלון נוסף בשאמוני המקסימה : לחצו כאן


טיפים כלליים :


ישנם טרקים ומסלולים ארוכים שעדיין היו סגורים שהגענו, מרביתם נפתחים סביב אמצע יוני. כך שממליצה למי שרוצה טרקים להיכנס קודם ולבדוק מתי המסלולים נפתחים, לקחת מרווח בטחון ואז להזמין כרטיסי טיסה. מבחינתנו זה היה נהדר לשלב בין מסלולי הליכה רגועים יחסית, לחצי יום מרהיב במון בלאן, לקחת את הזמן באיזי בעיירה האלפינית שאמוני, לשתות כוס יין לבן ברחוב הראשי ולהנות מהנוף של המון הבלאן המושלג. ועוד לא סיפרתי לכם על השקיעות המטורפות...אבל תוכלו לראות קצת בתמונות שצירפתי לפוסט.


אל תשכחו להביא בנוסף למעיל ולפליז, גם בגד ים וכפכפים. שעטנז של ציוד ופעילויות מגוונות.


כמובן, שישנם אתרי סקי מהמפורסמים בעולם באלפים הצרפתים, אז ברור שתוכלו גם לעשות חופשה חורפית מטריפה. אבל אם רוצים גם לטייל , בואו באביב, לפני שנעשה חם מידיי וצפוף במטיילים, עונה מושלמת. אפשר כמובן גם לשכור אופניים , אפילו במלון ולצאת לרכיבה.


מוזמנים להתייעץ ולהיעזר בי לתכנון החופשה הבאה שלכם.


BON VOYAGE :)))




פוסטים אחרונים

הצג הכול
Tropical Leaves
bottom of page