top of page

לשתות כוס תה עם המלכה בלונדון

עודכן: 30 באפר׳ 2020

בין אם נסעתם לחופשה ראשונה בלונדון, או טיול למתקדמים, קבלו את העיר המופלאה הזאת על מגוון האפשרויות שבה.



 

לונדון היא אחת הערים האהובות עליי, אוהבת לטיל בה, לתכנן טיולים לעיר זו, להסתכל על צילומים, לקרוא בלוגרים שכותבים אודותיה וככלל, היא צמודה חזקה לעירי האהובה ניו יורק.

מה יש בה בלונדון שמושך קהל רב בכל גיל ? עיר נעימה לטייל, עם אפשרויות לטיול עם ילדים הכולל כדורגל, מחזות זמר, פארקים יפים, שופינג מושלם, חנויות עיצוב, מסעדות מכל סוג, סיורי קולינריה ואמנות ובעיקר הליכה ברגל בין שכונות העיר, הבניינים, מוזיאונים ופינות החמד.



 


אני הגעתי ללונדון בפעם הראשונה בחג המולד - כריסטמס וזו אכן הייתה חוויה מיוחדת מאוד, כמובן שמרבית ההמלצות מותאמות לכל עונה, אבל החורף והחגים משווים ללונדון חגיגיות מנצנצת ומיוחדת, החל מכיכר לסטר עם שווקי החג שבה וכמובן כמובן הוונדרלנד ( שוק הכריסטמס הכי תוסס בעיר וכולל פארק שעשועים המותאם לאופי החג, אסור להחמיץ). ואם כבר קישוטי כריסטמס, אסור להפסיד את חלונות הראווה שבעיר, כפי שמקובל בערים גדולות כניו יורק ופריז, גם כאן בתי הכלבו הגדולים מתהדרים בחלונות ראווה מיוחדים, כל מי שהיה בהרודס בחג המולד מבין על מה מדובר. להעצמת החוויה, ממליצה לקנות כרטיס לאוטובוס קומתיים האדום, לעלות לקומה שנייה ולהינות מסיור עירוני במחיר של כרטיס אוטובוס ועוד עם נוף..



 

המלצות במבטא בריטי עם קצת פיש אנד צ'יפס ובירה ליד


בניין הפרלמנט ומגדל הביג בן המפורסם

במבנה הפרלמנט ישנם שני בתים: בית הנבחרים- חברי מפלגות וחברי הממשלה ובית הלורדים, תואר "לורד" הינו תואר כבוד שעובר מאב לבנו. לבית הלורדים כמעט ואין סמכויות. האולמות בשני הבתים דומים למדיי, מלבד העובדה שהכסאות בבית הנבחרים מרופדים בצבע ירוק ובבית הלורדים בצבע אדום.

"מגדל אליזבת" שמו האמיתי של הביג בן, נמצא בשיפוצים עד שנת 2021 ( נכון לעכשיו), ניתן כמובן להגיע אליו, אבל לא להיכנס לסיור ( בכל מקרה, רק אזרחים מורשים להיכנס אליו לסיור). אין ספק שהביג בן הוא אחד מהסמלים המוכרים ביותר, אם לא ה...זה הזמן לסלפי \ תמונה משפחתית .


לונדון איי london eye - גלגל ענק

גלגל הענק הוא עוד אחת מהאטרקציות המאוד מבוקשות בלונדון. הלונדון איי ממוקם בגדה הדרומית של נהר התמזה בתחום גני היובל jubilee gardens . גובהו של הגלגל הוא 135 מטר ויש בו 32 קפסולות ממוזגות בצורת ביצה שיכולות להכיל עד 25 אנשים, אורך כל קפסולה הוא 8 מטרים ומשקלה 500 ק"ג. מהקפסולה תוכלו לראות את הפרלמנט, הביג בן, כנסיית ווסטמינסטר , כנסיית סנט פול ועוד. סיבוב של הגלגל הוא איטי ונמשך כ 30 דקות.


גשר לונדון london bridge

אטרקציה מאתגרת במיוחד ולא לבעלי לב חלש, היא לעלות על הגשר , להלך על רצפת זכוכית ולצלם ולראות את כל העיר מלמעלה. נחשבת חוויה מיוחדת אבל לאמיצים ולא כאלו עם פחד גבהים.

מצודת לונדון tower of london

מצודת לונדון ידועה גם בכינוייה הטאוור ( מגדל), הינה טירה מלכותית השוכנת על הגדה הצפונית של נהר התמזה. המצודה היתה חשובה לאורך כל ההסטוריה של בריטניה, היתה נתונה תחת מצור, שימשה בתפקידים חשובים רבים וגם כבית כלא וכמקום משכנם של תכשיטי הכתר של הממלכה המאוחדת. במידה והחלטתם לבקר במצודה כחוויה מיוחדת לילדים, תתחילו מתכשיטי הכתר !! להיות מלך ומלכה ליום אחד.


כיכר טראפלגר

כיכר מרכזית וחשובה מאוד, סמוכה לגלריה הלאומית של לונדון national gallery אחד המוזיאונים המרשימים בעיר. במרכז הכיכר עמוד נלסון – על שמו של הלורד נלסון שאחראי על ניצחון בריטניה על צרפת. בכיכר מתקיימים הרבה מאוד אירועים, ברובם מתוכננים וישנן גם לעיתים הפגנות או מחאות בלתי צפויות. שימו לב שאסור להאכיל יונים בכיכר, מי שמאכיל צפוי לקנס.

כיכר פיקדילי

כיכר מרכזית ברובע ווסטמינסטר, אולי המקבילה הבריטית של הטיימס סקוור בניו יורק. כיכר פיקדילי מוכרת בעיקר בזכות שלטי הניאון, הפרסומות, ההמון העובר ברחובות והאוטובוסים האדומים שמצטלמים טוב עם שלטי החוצות .


נוטינג היל

איך אפשר שלא להגיע לשכונה המפורסמת מהסרט הנהדר "נוטינג היל" עם יו גרנט וג'וליה רוברטס. ההתרגשות בעיצומה כמו שמגיעים לשכונה, רואים בחנויות תלויות חולצות ומזכרות עם יו וג'וליה, כבר משובב נפש ועושה חשק לראות אם במקרה יש איזושהי חנות ספרים קטנה שמסתתרת מעבר לסיבוב. לא בטוחה שתפגשו סלב, אבל בהחלט נכנסים לאווירה הכייפית שבמקום.



 

שופינג בלונדון

אין ספק שכל מי שחובב קניות, ייהנה מביקור בלונדון, רחוב אוקספורד היוקרתי, חנויות עיצוב, חנויות צעצועים, כלי בית ומוצרי נייר מיוחדים. חשוב לדעת שגם במוזיאונים וגם בגלריות היפות, ישנן חנויות שמאוד ממליצה להיכנס אליהן, כמו במקומות אחרים בעולם, הרבה פעמים חנויות המוזיאונים שוות במיוחד.

אחד האאוטלטים המומלצים : westfield london mall, תוכלו למצוא בו הכל, כדאי להגיע עם טרולי או תיק גדול לסחוב את הרכישות. אני בכלל באופן כללי, מעדיפה יום אחד מרוכז לקניות ושאר הימים לטייל חופשי בלי מחויבות לקניות, כמובן מלבד דברים מיוחדים שפוגשים על הדרך.



 

קולינריה ואוכל בלונדון

ברור שזה חלק חשוב מהחופשה הלונדונית של כל אחד. החל מפיש אנד צ'יפס שווה במיוחד, לקרפים מטריפים במקום שרק מקומיים מכירים ( טיפים אצלי בפרטי), אוכל הודי, אסייאתי, תה אחה"צ עם מבחר מאפים וסקונס, מסעדות יוקרה ומסעדות עממיות. וכמובן כמובן שווקי האוכל המופלאים של לונדון, בינהם שוק האוכל הגדול בעיר- בורו מרקט borough market ושוק ספיטלפילדס הישן , שעבר שיפוץ גדול ונפתחו בו שני מתחמי אוכל, הגדול והמעניין בהם הוא מתחם הקיטצ'נז kitchens. ואם אתם רוצים לתאם לכם סיור קולינרי איכותי במיוחד, אשמח להמליץ לכם על כמה מהסיורים השווים ביותר בעיר.


 

רגע, רגע יש עוד כל כך הרבה מה לעשות בעיר, אבל נשאיר משהו לעוד פוסטים : שכונת שורדיץ' וסיורי גרפיטי ואוכל, גלריות מודרניות, פארקים פתוחים וירוקים שלא כולם מכירים וממש שווה לכם להכיר, לדוגמא המפסטד הית', גני הורדים של המלכה מרי בריג'נט פארק ועוד רבים נוספים.

בואו ללונדון, תזמינו מראש מלון או דירה במיקום טוב, אויסטר קארד לתחבורה ציבורית , הופעה טובה, מסעדה מיוחדת והנה אתם כבר בדרך לחופשה חלומית.


256 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
Tropical Leaves
bottom of page