top of page

נחל דישון בגליל העליון - כמעט סוף העולם שמאלה, אבל ירוק ומלא מים.

חמישי בערב הגיע ואני מרגישה שממש מתאים לי לטייל מחר, נחל זורם, שקט, אי שם בצפון. חושבת ובודקת ומחליטה על מסלול נחל דישון. יש קצת נסיעה בבוקר ( מאזור פרדס חנה, בערך שעה וחצי ביום שישי בבוקר), על כן עוצרים לקפה קצר בדרך וממשיכים, בכל זאת גם חוזרים באותו יום ויש ארוחת שישי להכין. אהה ושכחתי להגיד שכל זה, גם אחרי אימון פילאטיס שלא מפסידה אף פעם ( לפחות משתדלת...). הנופים בדרך כל כך יפים וכאשר מתחילים להגיע לגליל, נגלים לעיננו שטחים חקלאיים רבים, כרמים, שפע של יקבים , חלקם מוכרים יותר חלקם פחות, יש מה לראות ואיפה לעצור. רק תבדקו מה ההנחיות עכשיו ושעות פעילות.



 

מגיעים לשמורת טבע נחל דישון ( תכתבו בוייז - שייך לרשות הטבע והגנים, אבל ללא הרשמה מראש משום שהשמורה פתוחה), תיק על הגב, התארגנות קצרה ויוצאים לדרך. כבר בתחילת המסלול, מבינים כמה מים זרמו בדישון במהלך החורף, הזרימה והסחף החזק ניכרים היטב ואפשר לשמוע את פכפוך המים ומפלים קטנים. ככל שהמשכנו ללכת, גילינו בריכות שוות במיוחד, פינות חמד מוצלות, מפלים והרבה אופציות לרחצה או שכשוך רגליים. חשוב לי להדגיש כי המסלול ברובו חשוף לשמש, תביאו כובעים והרבה מים, אפשר ללכת בתוך המים, אז אני העדפתי סנדלי מים, המלצה להביא פק"ל קפה ואיזה נשנוש. לאורך הדרך, למרות שישנו סימון שאסור..חלפו על פנינו מספר רייזרים וג'יפ או שניים, שימו לב, לכו בזהירות. אנחנו הלכנו מסלול הלוך-חזור, הגענו עם רכב אחד ועל כן זה היה הכי נוח מבחינתנו, מה גם שעיקר הכייף היה פשוט ללכת במים ולשבת בפינות המוצלות ולהקשיב למים הזורמים. כמה שלווה !!!

החלטנו יחד שחייבים לחזור שוב בסתיו או בחורף, ללכת מסלול ארוך יותר, שפחות חם ולהנות מכל היופי שמסביב.



 

כדאי מאוד לקחת לילה ולישון באיזור, משום שישנן הרבה אופציות לטיולים. מקומות מומלצים ללינה : חוות בת יער הנהדרת, כולל מסעדת בת יער, הרברט סמואל הבית בגליל, או מלון גליליון מלון בוטיק נפלא ליד אגמון החולה, ( נסיעה קצרה) , תוכלו תמיד גם לבחור אחד מהצימרים או לינות שטח וקמפינג.

עוד אופציות ואטרקציות לבקר בהן בחלק היפה הזה של הארץ: שפע של יקבים : דלתון, יקב גליל ומרכז המבקרים, יקב רימון ויקב אדיר ( שזו גם מחלבה), אגם חי יראון שמתאים למשפחות עם ילדים קטנים, בעלי חיים ופעילויות ויש גם אופציות לחלק הקולינרי המותאם לילדים.

גן לאומי יער ברעם השייך לרשות הטבע והגנים - אשר המבנה הנדיר שבו הוא בית כנסת מימי התלמוד, אשר השתמר בצורה מופלאה וזו בהחלט סיבה להגיע ולהתרשם, עוד בסמיכות יער ברעם - יער אלונים מיוחד שנותן תחושה של יער אגדות ויער פרא טבעי. תוכלו גם לבקר במערה מיוחדת, שהרבה סיפורי אגדה נרקמו אודותיה :שמורת פער הינה בולען קרסטי שמנקז את מימי נחל פער, הנבלעים בעצם אל התהום במערה, ישנם סיפורים רבים על חפצים שנבלעו במערה והגיחו במקומות אחרים, אבל אלו כמובן אגדות ומה היא האמת אין לדעת. המערה עצמה ממוקמת בשמורת טבע קטנה, שנעים לטייל בה גם בקיץ וחשוב כמובן לשים לב, שבימי החורף והגשמים אסור להיכנס למערה ויש לגלות זהירות רבה.


נשאר לכם עוד כוח ? עוד זמן בלו"ז ? "אתגר בהר" - פארק חבלים אתגרי חינוכי בקיבוץ סאסא, אפשר להגיע כפרטיים ואפשר להגיע לימי גיבוש וסדנאות שטח, יש מבחר של מתקני טיפוס, אומגות ועוד הרפתקאות והכי חשוב, לאור מגבלות התקופה חובה להתקשר טלפונית ולהזמין מקום מראש. אתם כבר בסאסא ? קיץ וחם ? גלידה ברור !!! ממליצה באהבה על מרכז המבקרים של גלידת "בוזה" בקיבוץ. תוכלו לשמוע על תעשיית הגלידה , על החיבור המפליא והדו קיום שיצר את גלידה בוזה, לטעום טעימות, להירשם לסדנאות ובקיצור לא תתחרטו. ואם שאלתם על איזה טעם אני ממליצה, ברור שזה אישי אבל...קוקוס זה תמיד להיט אצלי, גלידת בוזה, גלידה קרמל מתוק מלוח ....גלידה מלח ים. יש גם גלידות סורבה וגלידות ללא סוכר ויש מצב שתרצו להגיע שוב. יש כמה סניפים בארץ, לא לדאוג.

בואו לטייל בגליל העליון, נעים שם גם בקיץ, בעיקר בשעות בין הערביים והבוקר, בעיקר באזורים הגבוהים יותר, אולי אפילו תוכלו לוותר על המזגן בלילה מי יודע...וכמובן אל תשכחו לספר איך היה.



3,174 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
Tropical Leaves
bottom of page