top of page

נחל כזיב - אחד הנחלים היפים בארץ

מי זוכר את הטיול השנתי שלו לנחל כזיב בגליל המערבי ? בטוח שכולנו היינו באחד מהטיולים השנתיים, או טיול של התנועה בנחל המרשים. ויש לנו נטייה לפעמים, מסלולים שעשינו בבית ספר, להשאיר לסוף וללכת לדגום מסלולים אחרים. התאוריה בעקרון נכונה, אבל אל תוותרו על נחל כזיב, אפשר גם שוב ושוב.

מעבר להיותו נחל מרהיב ביופיו, השוכן בתוך חורש ירוק עז וכולו אפוף אווירה אירופאית , ישנם שפע מסלולים שניתן לעשות כדי לבקר בנחל, במבצר המונפורט ובמעיינות השונים. חשוב לתכנן מראש את המסלול, להחליט האם אתם מעוניינים במסלול הלוך- חזור, מסלול מעגלי, מסלול עם הקפצת רכבים, מסלול ממש קצר או מסלול ארוך. אספר לכם על המסלול שלנו ואתן כמובן עוד טיפים והמלצות נוספות.



 

כיצד מגיעים שמנו בוייז, פארק גורן- חניון המצפור, בסופו של דבר מגיעים לאותה נקודה, שימו לב שאכן אתם בחניון המצפור, ישנם שלטים במקום וכמו כן, סימן זיהוי נוסף, יש אמפיתאטרון קטן הפונה לנוף, ממש בסמיכות לירידה בשביל. אנו ירדנו בסימון שבילים אדום, כאשר מבצר המונפורט נמצא על צל ההר מולנו, כך שלאורך כל הירידה מקבלים תצפית מרשימה במיוחד על המבצר הצלבני והמיוחד. הירידה עצמה היא בדרך מפותלת קלות ( מה שיקל אח"כ על העלייה), ורצופה באבנים, חשוב מאוד נעליים טובות או סנדלי הליכה חזקים ולרדת בזהירות. במידה ואתם לוקחים מנשא עם תינוק, או שילדים קטנים יורדים בעצמם, שימו לב שיילכו לידכם ולעזור להם במקומות היותר מורכבים, אפשר לשבת לרגע ולרדת בזהירות ( בעיקר, אם יש לכם מנשא קדמי או אחורי). הירידה עצמה מוצלת רוב הדרך, דבר המקל מאוד, בעיקר בעלייה חזרה. ישנן לא מעט נקודות מוצלות, שאפשר לעצור לנוח, לשתות מים, לשמוע הסברים.



 

המסלול שלנו אנחנו בחרנו במסלול הלוך-חזור, משום שהגענו עם רכב אחד. ירדנו אל הנחל, החלפנו לסנדלי מים והלכנו רגלית בתוך המים. גם במים יש הרבה סלעים, חובה סנדלים או נעליים. יש ללכת בזהירות, לשמור על הטבע שמסביב, לשמור על הציוד שלכם וברור שלא להשאיר לכלוך. המים נקיים וצלולים, תוכלו לראות הרבה דגים ואצות, במאי היתה זרימה חזקה מאוד והמים קריריים וטובים. ראינו אנשים שהגיעו עם מקלות הליכה ( מקלות נורדיים), עוזרים גם בירידה \ עלייה וגם בהליכה בתוך המים. אם אירופה, אז עד הסוף, שם רבים מהמטיילים אוחזים במקלות הליכה, בכל גיל שהוא.


טיפ מעשי בעקרון, תוכלו להגיע למעיינות הגדולים יותר של נחל כזיב - עין זיו, עין טמיר, עין חרדלית, אולם, משום שלנו היתה זרימה מדהימה, העדפנו ללכת במים ולמצוא פינה שקטה וסודית ולהתיישב בה. בדיעבד, אכן החלטה נכונה. תביאו איתכם הרבה מים וקצת נשנושים קלים- גבינות וקרקרים, ירקות ותמרים, היו ארוחת גורמה משובחת במיוחד. אם מתאים לכם, תעמיסו פק"ל קפה \ תה צמחים,מתאים מאוד לאווירה.


אורך המסלול לנו לקח כ 4-5 שעות. אפשר כמובן פחות אפשר יותר. קחו בחשבון שההליכה בתוך המים, לוקחת הרבה יותר זמן, במידה ותרצו לעלות למבצר המונפורט זה מוסיף עוד זמן, הפסקות וכיוצא בזה. חשוב לא להתקרב לשעות החשיכה וגם ממליצה לא לעלות למעלה, בשעות הכי חמות. מכיוון שהלכנו הלוך-חזור, אז החלטנו ספונטנית מתי להסתובב ולהתחיל לטפס חזרה.


מה מייחד את המסלול ? היפה הוא, שגם בעונה של ראשית הקיץ, כל החורש ירוק לגמרי ואיננו יבש, יש שפע של מים, מפלים, אצות, דגים, פריחה, עצי דולב ענקיים שמקשטים את הנחל ( רק תחשבו כמה יופי בסתיו, שעלי הדולב הופכים צהבהבים, אדמדמים ונושרים אל המים ועל הקרקע..) ואווירה אירופאית בגליל המערבי.




 

מה עוד באיזור ? תלוי האם הגעתם לטיול חד יומי או שאתם נשארים ללון באחד מחניוני הלילה באיזור. טיול חד יומי, יקח את מרבית שעות היום ואז ניתן בהחלט לעצור במסעדה טובה בדרך חזרה( אם לא הבאתם סל פיקניק, או מצרכים למנגל בפארק גורן) וכך לסיים את היום על בטן מלאה.

במידה ונשארתם ללון, תוכלו לעשות למחרת עוד שפע מסלולים ואטרקציות בגליל המערבי , לדוגמא: נסיעה לראש הנקרה, ביקור בנקרות, בילוי בחוף אכזיב, שייט וספורט ימי, ביקור בנהריה או עכו - עם אפשרות לסיור קולינרי בשוק עכו, סיור באולמות האבירים ועוד.


איפה ישנים ? טוב ששאלתם. ישנם מספרי חניוני לילה של קק"ל בפארק גורן. כמובן יש לברר קודם את התנאים והשעות. אבל אם חשקה נפשכם בלינת לילה קצת יותר מפנקת, תוכלו להזמין לכם לילה במלון הבוטיק ניאה בשבי ציון ( בוקינג ), מלון אפנדי בעכו או מלון מטיילים בגשר הזיו - כמה המלצות בסגנונות שונים ורמות מחירים שונות, לבחירתכם.




 

טיפ "חלומות ומסעות" : ממליצה תמיד לקחת איתכם לטיולים מפת סימון שבילים, או להיעזר באחת מהאפליקציות ( כדוגמת עמוד ענן), לקחת הרבה מים - אפשר בקבוק או שניים קפואים המפשירים וכמובן תרופות מרשם \ אלרגיה שחייבים להיות איתכם בתיק גב. כמו כן, תמיד חשבו את זמן החזרה ותוסיפו עוד קצת זמן "על החשבון", כדי שלא תצטרכו לחזור בחושך. צאו, טיילו, תהנו, שמרו על הטבע נקי ובטוח ותחזרו לספר איך היה הטיול. :)






2,377 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
Tropical Leaves
bottom of page