top of page

מחיאות כפיים לטבע - מסלול אביבי בנחל עמוד

אחד המסלולים האהובים עליי גם עבורנו וגם כתכנון טיולים ומסלולים לאחרים, הוא מסלול נחל עמוד ( עליון) של רשות הטבע והגנים. זהו מסלול שניתן להיכנס אליו בתשלום, או עם שימוש בכרטיס "מטמון" של רט"ג, כרטיס המקנה כניסה חינם להרבה מאוד משמורות הטבע ולחלק מהמקומות הנחה על הכניסה, או הטבות אחרות. כדאי להבדיל בין מסלול זה, למסלול נחל עמוד תחתון, המתחיל באיזור חוקוק ובו ניתן לראות עמוד אבן גדול, שעל שמו קרוי הנחל.



 

אז מה מקישים בוייז ? שמורת נחל עמוד וישר תראו את הסמל של רט"ג, כך תדעו שאתם בדרך הנכונה. סומכת עליכם, על סיון מהוייז ועל סירי שתגיעו בקלי קלות אל תחילת המסלול.


מה כדאי להביא ? לא חובה, אבל ממליצה להביא מפת סימון שבילים של גליל עליון, או להוריד מפה, או עמוד ענן, משום שלעיתים עקב חורף גשום, נזקי טבע, נסגרים מקטעים במסלול ואז צריך למצוא דרכים חלופיות. אני תמיד אוהבת גם להכניס לתיק, מגדיר פרחים, מגדיר ציפורים, בעלי חיים, פרפרים ועוד. כמובן להביא הרבה מים, כובעים וקרם הגנה, פירות ואוכל קל למסלול עצמו, יש שמביאים בגדי ים וסנדלים מותאמות למים ובמקומות שמותר נכנסים לרחצה במים, או שכשוך רגליים. חשוב לשים לב להנחיות הפקחים ולוודא מה מותר ומה אסור.


עוד טיפים : במקום ישנם שירותים מסודרים, קיוסק לממכר גלידות, שתייה, חטיפים ושאר מוצרי המדף של רט"ג, שולחנות וספסלים מעץ לטובת מנוחה ו\או פיקניק בחיק הטבע.



 

והמסלול עצמו: כבר עם הכניסה לנחל עצמו, ניתן היה לשמוע את קול זרימת המים, להריח את התאנים, לראות פרחי סוף אביב ראשית הקיץ ולא להסתכל על העלייה המצפה לנו בדרך חזרה ( עוד אדווח). הירידה לנחל חשופה לשמש, יש לקחת זאת בחשבון וכמובן עדיף להגיע מוקדם בבוקר, בדרך ראינו חוטמיות, פרגים לקראת נטישה סופית, פעמוניות וסחלבים ייחודים לאיזור. המסלול הפעם היה יפה במיוחד, בריכות המים מלאות בצורה משמעותית, אחרי חורף גשום מאוד, הכל ירוק ונותן אווירה של מסלול אירופאי, עם אמת מים מלאה עד סופה, שרכים ופינות חמד לעצור לפיקניק קצר או ארוך, לבילוי רומנטי או בילוי עם הילדים, לנשום אוויר ולשמוע על ההזדמנות לטיול. חשוב לציין, כי ישנם מספר מסלולים בנחל עמוד, אני ממליצה להביא מפת סימון שבילים, אבל כמובן גם לבקש בכניסה את המפה ודפי המידע של רט"ג, ישנם מספר מסלולים שתוכלו לעשות, ברמות קושי שונות. אנחנו ירדנו בנקודה אחת וחזרנו מנקודה אחרת, העלייה עדיין אותה עלייה ( תלולה בתחילתה ואח"כ קצת יותר מתונה) ויש לקחת בחשבון שכל ההליכה היא בשמש הקופחת - בעיקר למי שעולה ב 02:00 בצהריים...אלו היו ימי פוסט קורונה וניתן היה להגיע רק בשעות מסוימות ועם מגבלות, אז לאור הרצון העז לטייל, התפשרנו על השעה. במהלך הטיול, שימו לב לתחנות הקמח, למבנה המשטרה ולעוד נקודות ציון חשובות שמופיעות כולן בדפי המידע. אנו היינו בשמורה 3 שעות, כולל הירידה והעלייה כמובן, במצב רגיל לא קורונה, ממליצה אפילו על 4 שעות, כמובן בהתחשב בעובדה שיושבים במהלך המסלול ומתפנקים ליד אחת הבריכות. למי שיותר קשה, או מגיע עם ילדים קטנים, תוכלו לעשות את המסלול מקוצר יותר, הלוך וחזור.


מסלול נחל עמוד יפהפה בסתיו כאשר עלי הדולב נושרים על האדמה, נפלא בחורף כאשר הבריכות מלאות והמפלים זורמים והכל מתעטף באווירה של יער אגדות, לשמחתנו יפה גם באביב, בעיקר לאחר חורף גשום ובקיץ היתרון שהמסלול עצמו מוצל ברובו, אבל הירידה והעלייה לא וחשוב אם כן, להיערך לכך.


ולמעלה במרכז השמורה, מחכה לכם קיוסק עם גלידה ונשנושים, שולחנות וספסלי פיקניק מסודרים, כך שתוכלו להביא אוכל ולסיים בארוחה טובה. לזה אני קוראת, הכל כלול בתיאום המסלול.



1,745 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
Tropical Leaves
bottom of page