top of page

אוסטריה - אפל שטרודל עם גלידה וניל

עודכן: 25 במאי 2021

ברוכים הבאים לטירול - פוסט ראשון על הטיול המשפחתי שלנו לאוסטריה: הרים מושלגים, רכבלים, מערת קרח, מפלים, מרחבים ירוקים, פרות שמנמנות ושניצל, וואו איזה שניצל.


מכירים את הפרסומות ליוגורטים, שמראים נערה חיננית בתלבושת מסורתית אוכלת יוגורט צח כשלג, לידה פרה חומה ובריאה, שפעמון גדול תלוי על צווארה ואת צלצולו ניתן לשמוע למרחקים ? ברקע הרים מושלגים, אז כזה....טיול של חלומות לבנים וירוקים, של שלווה והמון טבע מרהיב.

הטיול המשפחתי לאוסטריה ובעיקר חבל טירול, התחיל בתקופת החגים, כאשר בארץ היה מזג אוויר חם ושרבי עם סופות חול, אנחנו פסענו לנו בנוף מתוך גלויה.




 

טיסות ולינה - גרמניה מינכן, בדרך לאוסטריה

הטיסה שלנו, טיסת אל על ישירה למינכן, היתה נהדרת ובאופן עקרוני, מי שמעוניין להתחיל את הטיול באיזור טירול , זה נפלא לנחות במינכן, גרמניה. נכון שלפעמים זו אופציה יקרה יותר ( אלא אם יש לכם נקודות אל על), אבל מאוד נוחה. אפשר גם לטוס בלואו קוסט, או טיסות בחברות אחרות לאחד מהיעדים הסמוכים לאוסטריה ( לטירול) ובכך לחסוך הוצאות טיסה, אבל זכרו שאז יש להוסיף גם את עלויות הרכב וגם את זמני הנסיעה שמתארכים וכידוע, זמן שווה כסף , בעיקר בנסיעות לחו"ל ובטיולים. קחו בחשבון גם, שילדים קטנים יותר קשה להם בנסיעות ארוכות ועל כן, ממליצה לשקול את כל האפשרויות . בתור יועצת טיולים ומתכננת תיקי טיול, אוהבת להציג את כל האופציות בפני הלקוחות ולהתייחס לכל הפרמטרים, לא רק מחיר !

וחזרה לעניינים : נחיתה במינכן, רכב ונסיעה לפארק השעשועים "לגו לנד" legoland, עליו אפרט בפוסט נפרד שיוקדש לפארקי שעשועים בעולם. רק טיזר קטן: הפארק במינכן נהדר ומתאים לילדים חובבי לגו, החל מקטנטנים ועד ילדים בכיתה ז' לערך ( זו דעתי), כמובן אפשר גם גדולים יותר אם זה ממש מעניין אותם. ממליצה בחום להזמין מקום לינה בלגולנד עצמו, ישנו מלון מקסים ובקתות עם עיצוב של לגו, כולל וילון אמבטיה חמוד, מתנות לגו לכל ילד, מרחבים של הכפר בו לנים עם פארק חבלים, חנות מזכרות, מסעדה , באולינג, מיני גולף - חוויה בפני עצמה. והמחירים הגיוניים לגמרי, משום שהם כוללים את כרטיסי הכניסה לפארק . כמובן תבדקו היטב את המחירים, המבצעים, ההטבות - להערכתי מאוד משתלם.



 

עוברים לטירול , איזה כייף

זוכרים את הנערה עם הצמה הבלונדינית וצלצול הפעמונים ? אז עכשיו זה ממש מתגשם. הזמנתי לנו מלון נחמד, שבחורף הוא חלק מאתר סקי ובעונת הטיולים, נוח לצאת ממנו לכל מסלול, המלון עצמו ערוך היטב למטיילים, יש מכונת כביסה ומייבש, חנות קטנה עם דברים חיוניים, הרבה מאוד מידע על אטרקציות באזור, כולל הנחות והטבות, מסעדות באיזור ואפילו, יודעים כמה מילים בעברית ( אנגלית מדברים שוטף).


והיכן טיילנו בטירול ? היום הראשון כלל נסיעה לעמק שטובאי, בתחילה טיול למפלי גראווה שגובהם כ 85 מטר והאגדה מספרת, שאם מתקרבים למפלים ( על פי הסימון כמובן) והמים ניתזים עליכם, תזכו לבריאות טובה. אז ברור, שהודעתי לכולם שהם מתקרבים ומקבלים איזה שפריץ מים הגון, לא יועיל לא יזיק, יש אגדות שאי אפשר להתעלם מהן.

משם המשכנו לקרחון שטובאי, מדגישה שהעלייה לקרחון כוללת 3 רכבלים אחד אחרי השני, כלומר מי שסובל מפחד גבהים, יש לקחת זאת בחשבון. הילדים שלנו מאוד נהננו וגם מי שפחד, היה מהופנט מהנופים ושכח לרגע מהפחד. ומה מחכה לנו למעלה ? פסגת העולם. מהקרחון עצמו אפשר לראות גם את הדולומיטים האיטלקיים ובכלל להנות מנוף מושלג ופתוח למרחבים עצומים, כמובן תלוי מזג אוויר וראות. בימי החורף זהו אתר סקי פעיל ומוכר. בטיול שלנו, יכולנו לעשות מלחמת שלג, לשתות שוקו חם עם אפל שטרודל ( אחת מיני רבות שעוד יבואו) ואז למי שעוד היה כוח - לי למשל...לעלות מדרגות לפסגה ממש, גובה 3,210 מטר, המכונה top of tyrol, כמה יופי !!! עניין הגובה מורגש מעט בעלייה במדרגות, פשוט צריך לפסוע לאט ומדוד ואז הכל בסדר. הנוף מלמעלה בהחלט שווה את ההשקעה וההתנשפויות.


היום השני שלנו התחיל במגלשות אימסט imst, או בואו נדייק קצת יותר, היום של חלקנו התחיל במגלשות ההרים באימסט, אני תפסתי שולחן, הזמנתי קפה טוב, פתחתי ספר והופה הופה קיבלתי שעה ומשהו של שלווה נהדרת, עם תזוזה מידי פעם לטובת צילום הגולשים האמיצים.

משם המשכנו לאחד האגמים היפים לדעתי באוסטריה, אגם שמוכנה גם ברגע זה, לארוז לייט את הטרולי שיושב במחסן ומחכה, לקחת כמה בגדים ולנסוע ישירות לאגם פיבורג piburger see , לשמחתנו גם היינו כמעט עם סיומה של העונה, אז לא היו כמעט אנשים ויכולנו לטייל בנחת סביב האגם, לעצור לפיקניק קטן עם מצרכים שהבאנו, לזרוק אבנים למים וליצור גלים, לעשות תנוחות יוגה שוות, להפעיל את מצלמת הפולארויד של רז ובכלל להבין שערוץ החיים הטובים זה כאן, ממש על שפת האגם.



ליום השלישי השארנו אטרקציה יוצאת דופן, נסיעה לבוואריה ( גבול אוסטריה-גרמניה), ארוחה במסעדה בה המלצריות והמלצרים לבושים בבגדים מסורתיים וכן גם השניצל מגיע עם רוטב אוכמניות ליד ( יותם כמעט התעלף ..) ואז ממשיכים לטירה מהאגדות עם השם הכי ארוך ומוזר - נוישונשטיין - אנחנו לצורך העניין, החלטנו לקרוא לה טירת ניוש, כי איך אפשר להגות את זה כל פעם מחדש . הטירה היתה טירתו של המלך לודוויג השני ( או לודוויג המשוגע) והיא היוותה את ההשראה לטירה המפורסמת של דיסני. חשוב מאוד להזמין סיור לטירה מראש, כרטיסים שרוכשים הם ליום מסוים ושעה מסויימת, חשוב להקפיד על זה ובהחלט ממליצה, משום שהתורים היו ארוכים מאוד, יש כאלו שאפילו לא הצליחו להיכנס באותו יום. מי שמחזיק בכרטיסים שנקנו מראש, רק עומד בתור בכניסה לשעה שנקבעה, שזה ממש שפוי. בואו עם הרבה סבלנות, יש עוד הליכה רגלית במעלה ההר אל הטירה, סיור מדליק בטירה הלא גמורה של לודוויג ורכילות מעניינת מהתקופה ההיא....

ולסיום היום, הושלם המצוד אחרי הקינוח שחיפשתי וחיפשתי - קייזרשמארן (הבלאגן של הקיסר)! מכירים ? כן - יופי אז אתם מבינים מה טוב בזה ( בשבילי עם קצת קצפת ואבקת סוכר תודה, בלי רסק תפוחים) לא מכירים ? ממש חבל...אין ברירה סעו לאוסטריה ותזמינו. כמו פנקייקים חמודים קטנים בערימה, עם קצפת או אבקת סוכר או רסק תפוחים...יש כמה ורסיות. ובשביל שיהיה עוד יותר מעניין ושווה, גם מצרפת מתכון שנראה לי מתאים לקולינריה המקומית.


והגענו ליום הרביעי לטיול, פחות או יותר אחד הימים העמוסים ביותר. ככה זה אימא שהיא גם מתכננת טיולים, אוהבת לחוות ולטייל ולהנות מהיום, בעיקר מעדיפה לצאת יחסית מוקדם ומקסימום בערב לחזור למלון או לצימר, להכין ארוחת ערב ולנוח קצת יחד.

טיפ חלומות ומסעות : קחו איתכם לטיול באוסטריה ( זו תהיה המלצתי גם לחלק מהטיולים הנוספים), צידנית מתקפלת מהארץ, קרחומים ( או שתקנו בסופר באוסטריה, ייתכן ובכלל לא תצטרכו תלוי במזג אוויר) וכך, מידי יום, ניתן להצטייד במצרכים לכל היום - לחם, גבינות, נקניקים, ירקות ופירות, צ'ופרים, שתייה ובעצם כמעט בכל מקום, ניתן לעצור לפיקניק, או להכין רגע כריכים לילדים שמעולפים מרעב ושניצל ממש לא בא בחשבון כרגע. זה גם נותן מענה לילדים לאוכל שהם אוהבים וגם חוסך בעלויות בצורה משמעותית. אנחנו רכשנו מוצרים בסופר והשארנו במלון וחלק לקחנו איתנו, כך היינו אוכלים כל בוקר בדירה שלנו במלון ( בחלק מהצימרים והמלונות באוסטריה, ניתן להזמין לחמניות טריות שישאירו לכם על הדלת - בתשלום כמובן) במהלך היום פיקניק וארוחה אחת ביום היתה במסעדה עם אוכל חם. יש מבחר רשתות מרכולים באוסטריה ואין שום בעיה להצטייד במצרכים, אני באופן אישי מאוד אהבתי את ביליה bilia - הכל מסודר ונוח ונקי. גם הביקור בסופר הוא חלק מהחוויה. מעריכה שישנם גם מוצרים כשרים, אפשר לבדוק את זה.



קניון הרוחות או קניון \ ערוץ לאוטש leutascher geisterklamm מכונה מסלול הרוחות, כי מאמינים שבמפל שלו יש רוח רפאים, אם ילדים מפחדים אין צורך להדגיש את הנקודה הקריפית הזו, אנחנו קראנו לרוח הרפאים "שלמה" זה הקל עלינו את ההתמודדות. במהלך המסלול, ישנם כלי נגינה וכלים המאפשרים קולות מן הטבע, הד שחוזר, קריאות לשלמה והרבה אקשן. מסלול קסום, החולף גם על גשרי ברזל מעל ערוץ הנחל, לבעלי פחד גבהים פשוט תעברו מהר לצד השני..צילומים אח"כ.

ומשם המשכנו לחוויה הרפתקנית בסגנון אחר...סיור במכרות הכסף לא רחוק מהעיר אינסבורק.

טיפ חלומות ומסעות: נכון יש מדריך כתוב בעברית למכרה, נכון שירשמו אתכם לסיור באנגלית אם תבקשו, אבל מניסיון, אם אתם במיעוט בשפה האנגלית, רוב הסיכויים שאת ההסבר תשמעו בגרמנית אז תתכוננו, בעלי פיתח שיטה לתרגם את הגרמנית לעברית עבור הילדים, כך שזה יהיה יותר מרגיע ( ברור שהמציא את הכל, אבל זה עבד יפה). הנסיעה ברכבת במכרה הכסף, היא נסיעה ברכבת המקורית בתוך תעלה מאוד צרה, הידיים חייבות להחזיק את האדם לפניכם בכתפיים ושלא יבלטו החוצה, כי הכל מאוד צר. לילדים פחות בעייתי, לנו המבוגרים כדאי לשים לב ובאמת להחזיק ידיים קדימה כל הזמן. יורדים עמוק מתחת לאדמה ושם יש הסבר מרתק על העבודה במכרה, המזל, שכפי שציינתי קודם, היה מדריך כתוב בעברית אז יכולנו להבין מה קורה...חוויה מיוחדת לראות מכרה אמיתי לחלוטין ולהבין כיצד התנהלה עבודת הכרייה יום יום. קחו בחשבון נסיעה ברכבת ( כמו מזחלת) בתעלה צרה יחסית, ישנן נקודות חשוכות ועדכונים בגרמנית ברוב הזמן. ממליצה לפחות על ביקור באחד מהמכרות באוסטריה.



 

חייבת לסיים עם עוד טיזר קטן לטירול, שאמשיך ואפרט בפוסטים הבאים. העיר אינסבורק וביקור במרכז המבקרים היפה והנוצץ של סברובסקי swarovski kristallwelten- יש למה לצפות.




1,392 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
Tropical Leaves
bottom of page