top of page

חופשה צבעונית ומיוחדת במיאמי ובקייז

עודכן: 30 באפר׳ 2020

כאשר יש טיסות ישירות מישראל למיאמי, זה הזמן לתכנון חופשה משולבת של עיר תוססת, חופים מדהימים וכמובן דיסני וורלד, אורלנדו במרחק קצר.



האמת היא שבמיאמי היינו יותר מפעם אחת, אבל אכתוב כאן על הביקור שלנו מהקיץ האחרון, במסגרת קרוז של הרויאל קאריביאן royal carribean שיצא ממיאמי לשבוע, בהאיטי, ג'מייקה ומקסיקו - את קורותינו בקרוז, אכתוב בפוסט בנפרד.


 

זכרתי את מיאמי קצת שונה, אולי יותר אפרורית ומיושנת והפעם מצאתי עיר תוססת, צבעונית, הרבה צעירים, מקומות בילוי , חופים נפלאים ועיר שבשקט אפשר להיות בה כמה ימים.

הביקור החל במפגש מאוד מרגש, עם חברים של הוריי ז"ל המתגוררים במיאמי ואותם לא ראיתי מעולם, כמובן ששמעתי עליהם והיינו בקשר מרחוק, אבל להיפגש פנים אל פנים ולשמוע חוויות מהעבר המשותף זו חוויה לחיים. איך נוצר הקשר ? מספר ימים לפני שאימי נפטרה, היא הראתה לי קופסה עם כל מיני שרשראות מיוחדות שהיא מאוד אהבה , אחת השרשראות היתה עם אבנים אדומות וגדולות והיא סיפרה לי שסוזן נתנה לה את השרשרת במתנה, כאשר נפגשו לפני שנים בניו יורק. אמרתי לאימי, אני אצור קשר עם סוזן וכך היה. הספקתי למסור דש אחת לשנייה לפני שאימי נפרדה מאיתנו, אבל המשכתי לשמור על קשר עם סוזן ועם עוד כמה חברות של אימא.


סוזן היא נכדתו של ויליאם פוקס, מייסד אימפריית פוקס המאה ה- 20 (תעשיית הסרטים), נשואה לדון אשר עבד בעבר הרחוק עם אבא שלי וכך התיידדו שתי המשפחות. בשנת 2015 הוענק לויליאם פוקס אוסקר כבוד על 100 שנה לייסוד אימפריית פוקס וסוזן קיבלה את פרס האוסקר בשמו. ואכן זכינו לראות ולהחזיק בפסל אוסקר אמיתי לגמרי !! התרגשות מטורפת. סוזן ודון הינם אנשים מקסימים וחמים וקיבלו אותנו ממש כמו משפחה, לקחו אותנו למסעדת ראסטי פליקן rusty pelican במרינה של מיאמי, נוף מדהים הצופה לעבר העיר. המרינה עצמה מלאת קסם והמסעדה טעימה להפליא, בעיקר מומלץ דגים ומאכלי ים, מבחר יינות משובח ולקינוח - הסלב של מיאמי , קי ליים פאי key lime pie פשוט שלמות, טעם לימוני עדין עם מרנג דק על בצק חמאתי נמס בפה. עכשיו, עכשיו הייתי מזמינה לי אחד.



לאחר המפגש המרגש והארוחה הטעימה ותצפית על העיר, החלטנו להמשיך למתחם מדליק במיוחד, קחו את הזמן ותסתובבו ברגוע ב"קירות וינווד" wynwood walls. אוצר מרשים של גרפיטי על קירות השכונה, במגרשי החנייה, על חנויות ומסעדות, בפינת רחוב, בכניסה למוסכים, על עצים ובכל מקום אפשרי. אי אפשר להפסיק לצלם ואין ספק שזה לוקיישן מעולה לאינסטגרם, או בכלל למי שרוצה לתת קצת פוש ליצירתיות ואומנות במיאמי. באותו מתחם, תוכלו גם למצוא את שוק וינווד - שוק נחמד עם תכשיטים, חפצים מקומיים, דוכני מזון, שייק קוקוס ומוסיקה קצבית.

למעוניינים, אפשר גם לבקר ב"הוואנה הקטנה" שכונה קובנית במיאמי, כולל בתי קפה, הופעות, חנויות, אמנות לטינית, סיגרים, משחקי דומינו ובהחלט אפשר להרגיש כמו קפיצה קטנה לקובה ( שבעצם לא כל כך רחוקה ממיאמי).



 

למחרת, החלנו לנסוע ליום טיול ארוך לפלורידה קיז florida keys , אקדים ואומר שאני ממליצה לקחת לילה בקי ווסט key west ללינה שהוא הקיז הכי דרומי והכי מדליק בעיניי. הדרך עצמה מיוחדת ביותר, בעיקר החלק שבו עוברים על גשר ארוך מאוד שחוצה את מרחבי האוקיינוס. ניתן להבחין בצמחייה שמאפיינת את פלורידה , צמחיית ביצות, קחו לדוגמא את איזור האברגליידס שהינו ביצות אדירות שורצות תנינים וכן מטיילים שם, ברפסודות ממונעות. יש כמה עיירות בדרך שאפשר לעצור בהן, למרכזי מבקרים, לצלילות, לנופש על קו החוף, למסעדות וסתם לקנות קצת מזכרות שוות ממש.

האי הדרומי ביותר קי ווסט, ציורי במיוחד, מרינה של סירות דייגים, הרבה חנויות מעוצבות, אפשרויות לשייט מסוגים שונים, מגדלור עתיק, ביתו של ארנסט המינגווי ומסעדה נהדרת, pepes cafe


מסעדה בת 100 שנה, עם תפריט מקומי וטעים במיוחד, אווירה והרבה מקומיים שמגיעים, מלבד כמובן תיירים, אפשר לשבת על הבר לבירה , או להיכנס למסעדה שכל קירותיה מלאים בתמונות של מפורסמים, או לשבת בחצר. המסעדה ממוקמת בחלק העתיק והיפה של קי ווסט, משם תמשיכו למרינה ותוכלו גם לצאת לשייט, או דייג, או צלילה - או לבקר באחת מהאטרקציות הקיימות שם.



 

ולסיום סיומת הביקור במיאמי, איך אפשר בלי להסתובב באזור מיאמי ביץ' ו south beach, תביאו בגדי ים ( לא חייבים אדום) , מגבות, הכל תלוי כמובן במזג אוויר וכך תוכלו להנות מחופים מטריפים ביופיים, שכולם בחינם, בתי קפה ומסעדות, סוכות מציל פוטוגונית במיוחד, רק בשבילן כבר שווה להגיע. לפני, או אחרי הים, ביקור באושן דרייב ocean drive שדרה מפורסמת עם הרבה הסטוריה, בניינים בסגנון אר דקו art deco , מכוניות עתיקות, מכוניות ספורט כל המותגים שחלמתם, לחובבים זה שוס מטורף.



טיפ לחנות ( רשת) של ציוד אמנות וציוד משרדי מעלפת : מייקלס michaels


לינה במלון בוטיק יוצא דופן the villa casa casuarina . המלון היה ביתו של המעצב ורסצ'ה, מפואר מאוד ואפילו בריכה חיצונית גדולה משובצת זהב, את המלון רכשו האחים נקש הישראלים. כמובן קחו בחשבון שלילה שם זה סיפור יקר מאוד, אבל למי שאוהב פינוקים וחווית לינה יוצאת דופן במיקום מעולה, אז הנה אופציה.


שופינג, ברור, אנחנו כבר במיאמי אז הזדמנות מעולה רגע לפני שחוזרים לארץ, בפלורידה אין מס tax, אז בכלל הקניות עוד יותר שוות.

ממליצה מאוד על האאוטלט sawgrass mills, יש את כל המותגים האפשריים, קל להיכנס קצת יותר קשה לצאת. בהחלט שווה להשאיר יום קניות לסוף הטיול ואז גם תוכלו להחליט אם לקנות שם עוד מזוודה...ולהוסיף בהזמנה של הטיסה חזור. תהנו בטוח! יש גם כמובן מסעדות וסטארבקס, למי שרוצה פראפוצ'ינו קרמל רגע לפני שחוזרים. אסטה לה ויסטה בייבי, איטצ טיים טו גו בק טו יזראל.




1,173 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
Tropical Leaves
bottom of page