top of page

מסלולים קסומים ברמות מנשה- נחל השופט, מאגר גלעד, גבעת הרקפות ונוספים.

עודכן: 28 ביוני 2020


אחד היתרונות הגדולים של רמות מנשה, שכמעט בכל תקופה בשנה, אפשר למצוא נקודה יפה לטייל בה, לעצור לפיקניק, לחפש מקור מים, או פשוט להנות מהמרחבים. פארק רמות מנשה , נמצא במיקום נוח למגיעים הן ממרכז הארץ והן מהצפון. ממוקם בקרבת העיר יקנעם וכביש 6 , חיבור של כביש חוצה ישראל וכביש חוצה צפון, כך שאפשר גם לעצור בדרך אל, או בדרך מ...

ישנם הרבה מסלולים מומלצים באזור, אכתוב כאן על כמה שאני אוהבת במיוחד וכמובן אל תהססו לפנות ולשאול, חשוב לציין גם, שבשנת 2011 אונסקו הכירה בחלקים מהפארק כמרחב ביוספרי ייחודי.



 

פארק רמת מנשה – נחל השופט. מסלול טיול מונגש המתאים לכל עונות השנה. מדגישה, כי לאור הגשמים החזקים בחורף האחרון 2020, המסלול המונגש נהרס ונכון להיום עובדים של שיפוץ ותיקון ועל כן ההליכה אינה מיועדת לנכים עם כסאות גלגלים, ניתן לטייל בקלות אבל הוא אינו מונגש.

אורך המסלול ( בימים רגילים לא כעת): כ- 1.5 ק"מ במסלול מעגלי. יש לכתוב בוייז - חניון חרובים נחל השופט. במגרש החנייה ישנן חניות נכים וממנו ניתן לצאת לטיול "בשביל מותאם לאנשים עם מוגבלות בנחל השופט", שהוכשר על ידי קק"ל. שוב לאחר שיבוצעו התיקונים וישפצו את השבילים, חשוב להתעדכן באתר קק"ל. היתרון במסלול הזה, שהוא יפה כל השנה ומותאם לכל עונה, אפשר לבוא עם סבים וסבתות בכל גיל וגם בעלי מוגבלות, להנות מההליכה בין הצמחייה העשירה, גשרוני עץ, זרימת מים וגם ספסלים למנוחה לאורך המסלול. טיול ממש לא ארוך ונחמד, אלא אם מחליטים להמשיך את המסלול ליערות הזורע, לשבילים הנוספים המסתעפים מהשביל הנוח, סיור רגלי לקיבוץ הזורע , או חזרה רגלית לתחילת המסלול. הערה ובקשה : המסלול שייך לקק"ל והכניסה חינם, ישנם הרבה שולחנות פיקניק בחניון וביער הזורע. בבקשה שמרו על הנקיון ועל הטבע, אפשר להמשיך לטייל ולרכב על אופניים גם בשבילי האזור, אבל על פי ההנחיות וסימון שבילים.




 

מעיין האולמוסים קיץ חם וזה....אם בכל נפלתם על מזג אוויר נעים, או שהצלחתם לצאת בכל זאת, מוקדם בבוקר, ממליצה להגיע למסלול של מעיין האולמוסים, ( אולמוס הינו סוג של עץ, מכונה בארץ - בוקיצה שעירה). במידה ותרצו לצעוד ברגל במסלול יחסית ללא הרבה מטיילים, סעו לקיבוץ רמת השופט, תסעו בדרך עפר עד למגרש חנייה קטן. שם החנו את הרכב וצאו למסלול רגלי, עד למעיין עצמו. המעיין קטן ונעים, לעיתים תוכלו להיטבל בפנים, או רק לטבול רגליים, או אפילו לפתוח פק"ל קפה. מסלול נחמד ויפה ומתאים לשילוב עם עוד מסלולים באיזור.



מאגר גלעד הטיול במאגר יפה כמובן, בעיקר בעונת הסתיו והחורף, כאשר כל האזור ירוק כולו ושופע מים ופריחת מכל עבר. ההמלצה שלי והתמונות שייכות לחורף המושלם שהיה כאן, טרם הגיעה הקורונה לבקר אותנו בפתאומיות, אבל חשוב לי להדגיש שאזור רמות מנשה מיוחד ויפה כל השנה. אפשר גם להגיע לפיקניק, רצוי לא בשעות החום, לרכיבה על אופניים, להליכת בוקר מוקדמת או בשעת בין ערביים.

כיצד מגיעים : עוברים את קיבוץ דליה ולאחר כ 2.5-3 ק"מ, רואים דרך עפר מימין, סעו לאט ותיכנסו לדרך העפר, נוסעים מספר דקות ופשוט מוצאים מקום חנייה. קחו בחשבון, שבחורף ובעיקר בשבתות, החנייה עמוסה מאוד. זהירות. מהחנייה, הולכים לאורך הנחל וזרימת המים עד למאגר, הליכה נוחה וקצרה למדיי. הכל ירוק ופורח ( בעונה) ואפשר להמשיך ללכת עד מפלי נחל רז. יש המגיעים עם רכב עד למפלים, אבל לטעמי עדיף ללכת ברגע ולהנות מכל היופי הזה עוד קצת.


גבעת הרקפות בגלעד - תראו..שוב , עונת הפריחה היא סתיו-חורף וזו העונה להגיע אל הגבעה. מוסיפה שאם אתם באים בחורף למסלול של המאגר, יש שם מרבדים על מרבדים של רקפות, כך שאפשר לגוון עם "המסלול הקבוע" של גבעת הרקפות. ולהנות מפריחה עם קצת פחות קהל...




 

נאכל איזה משהו ?

קיבוץ הזורע עגלת קפה - "יענקלה". לאחר הטיול שלנו בחודש מאי בנחל השופט, החלטנו להמשיך דרך קיבוץ הזורע המקסים. לא משנה שאני קיבצוניקית בעבר ובהווה, עדיין גינות פורחות ומיוחדות מלהיבות אותי ולפעמים גם יש שיחות מעניינות בפינות השבילים. ליד עגלת הקפה, ישנו מתחם ישיבה גדול למדיי ומוצל, תמצאו פינה נחמדה, אני הזמנתי קפה קר בבלנדר- שווה ממש !! וכריכים מופלאים, תבקשו את המלצת היום, למרות הכל טעים.


יקנעם עגלת קפה ומתחם ביג ברחוב הראשי ביקנעם, ממנו מגיעים למסלול נחל השופט, ישנה עוד עגלת קפה. לא עצרתי הפעם, אבל בהחלט נראה מזמין ובמיקום נוח מאוד. במתחם G הסמוך, תוכלו למצוא חנויות כמיטב המסורת, סניף גדול של ארומה שנוח להצטייד בדרך לטיולים בצפון וכמובן סניף של גלידת לג'נדה - גלידה מושלמת באחריות. מכירה באופן אישי גם את האיכות וההשקעה בכל טעם וטעם, אז תעצרו, תתפנקו - אני באופן אישי משוגעת על כל דבר עם קוקוס...


5,529 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
Tropical Leaves
bottom of page